Funchain..

Jag fick ett mail från PC För Alla om lite roliga "fakta" på Wikipedia. Det ena ledde till det andra och helt plötsligt kom jag till en humorsida, lik wikipedia i utseende, men med helt otroligt underhållande info.

Men först! ... ett axplock från Wiki:

1. Robbie Williams äter husdjur
Ett inlägg i Wikipedia år 2006 uppgav att den brittiska sångaren Robbie Williams tjänar sitt levebröd på att äta husdjur, helst i brittiska pubar. Wikipedia kritiserades för faktafel då många hävdade att det inte rörde sig om pubar.

2. Tony Blair dyrkar Hitler
Ett inlägg om Tony Blair i februari 2006 gjorde gällande att Storbritanniens premiärminister hade idolposters på Hitler i sitt pojkrum när han växte upp. Artikeln upplyste dessutom läsarna om att Tony Blairs mellannamn var Whoop-de Doo.

4. David Beckham målvakt i Kina
En version av artikeln om fotbollsspelaren David Beckham år 2006 hävdade att han var målvakt i det kinesiska landslaget under 1700-talet.

5. Filosofisk väderhallåa
Under en okänd tidsperiod uppgav Wikipedia att den gamla grekiska filosofen Platon var en väderhallåa på Hawaii som skriver för tidningen Cosmo Girl.

6. Jane Fonda har en hund
Skådespelerskan Jane Fondas biografi raderades helt en gång och ersattes med texten ”Hon har vunnit en Oscar och äger en hund”.


Den sista är ju skönast :-)


På tal om skön så var det just den här sidan som jag klickade mig in på

Vad man än klickade på så blev infon bara roligare och roligare. Humorkejan gick från:
Sverige < Svärjä < Göteborg < Liseberg < Bil < Traktor

Lite fakta om Traktorn:
"Min stora passion näst mat" - Göran Persson om Traktor

Traktorn kan till exempel plöja och gödsla åkrarna eller köra ihjäl grannen. Gravida traktorer kallas för skördetröskor. De ses ofta ute betandes ute på åkrarna. Efter ett tag lägger de ett antal stora, vita traktorägg. Några av äggen kläcks och blir till traktorer, men de flesta skalas av bonden och blir mat till hans kor.

Kuriosa:
Göran Persson äger 15 traktorer, numrerade som Anitra II till och med Anitra XVI.

*********

Jag har lärt mig mycket idag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0