I Like Ike..

Efter gårdagens överkörning av BP med 1-4, och att varken Hammarby eller ÖIS fick med sig några poäng, så mår man helt okej ändå.
Riktigt kul att vi hade tur för en gångs skull, både 0-1 och 0-3 ändrade riktning på en försvarade och gick in. Milic gjorde sitt första Allsvenska mål och Youssef gjorde två mål, och det gör Youssef till Djurgår'ns hetaste spelare, 3 mål på 2 matcher. Sen då han precis ska bli utbytt mot Raja (som var petad alltså) så går han och drar på sig ett gult, avstängd mot Halmstad alltså. Riktigt dumt. En annan som blev avstängd är Peter Magnusson och det är synd då försvaret sett mycket bättre ut med honom än då Kuivasto spelat med Keeba eller Johannesson. De två spelarna är för övrigt min och pappas största hatspelare (förutom kanske Dembo), jag hatar Keeba och han Johannesson.

Dan Burlin (som värvades från div. 2-klubben Skellefteå) drog in 0-4 på ett vackert långskott som knappt kunde gå mer i krysset. Så otroligt snyggt när man får se skottet i linje också, jag såg direkt att bollen skulle gå i mål så jag började skrika när han precis skjutit. Härligt..
Vinner vi mot Halmstad på torsdag så ser läget betydligt ljusare. Då jag blev hemskjutsad av pappa igår så erkände han att han trodde vi skulle ta 18 av 24 poäng de sista 8 matcherna. En vinst är tagen och vi har "råd" med två förluster alltså.

Tabellen (den intressanta delen):
Halmstad      25p
GAIS            24p
BP                24p
Bajen           19p
Djurgården 19p
ÖIS              17p

23 matcher av 30 spelade.

... och vad fan händer med Elfsborg, 0-5 mot Malmö tidigare idag.

... Det blir nog AIK som tar det, tyvärr.. De lär inte ta trippeln iallafall: SM-Guld, Svenska Cupen och att Djurgår'n åker ner.

Kommentarer
Postat av: Kärve

Jag fiade snusken..Jag vet det me bloggen är ju inte klar än..Jo jag har sett det i andra bloggar och nej fick det inte från dig, har tänkt på det innan jag läste det i din blogg.

2009-09-22 @ 17:31:22
URL: http://karvegard.blogg.se/
Postat av: Syrran

Bro...Kollar 08 nu..sover på Empans soffa inatt. Kom hem nu!!!! Längtar tills vi bor ihop..Grymt! Olsson power;)

2009-09-24 @ 01:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0